Pomóż... odrobić!
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 97, 98, 99, 100  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum RealMadryt.pl Strona Główna   Licznik OFF
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Yaguarek
Ka-boom!




Dołączył: 03 Gru 2003
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: 2013.09.09 17:47    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Widzę, że tylko ja mam problemy... ale cóż :P

Szukam osób/osoby, która ogarnia program LabVIEW. Sprawa jest tego typu, prowadzący laborki, który nas wkopał i wystawił negatywną ocenę dał szansę odkucia się. Niestety, odkuć możemy się jedynie robiąc pewien projekcik w programie LabVIEW, który mało co liznęliśmy (i to jakieś 2-3 lata temu).

Temat projektu:
Opracowanie teoretyczne + realizacja w LabVIEW transformaty falkowej dla 3 przykładowych sygnałów.

Ogólnie nie oczekuje przysługi, a po prostu odpłatnego zrobienia projektu. Cena/wynagrodzenie do uzgodnienia. Projekt ogólnie do 17 września ma być zrobiony, ale im wcześniej go dostanę, tym lepiej, chociażby po to, aby spać spokojnie.

Z nadzieją czekam na odpowiedź ;]


Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email      
Madridista20
Kibic
Kibic




Dołączył: 01 Lis 2010
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: 2013.10.23 19:00    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

http://www.matematyka.pl/53231.htm

Czy to zadanie jest dobrze zrobione? Dlaczego w sumie balonu pierwszego na dole jest 1/3 a drugiego q=2/3?


Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email      
labeleq
#mijajkalisz




Dołączył: 07 Gru 2011
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: 2013.10.23 19:06    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Na dole pierwszego powinno być q = 1/2.
Ktoś zrobił czeski błąd. Niemniej jednak Wyniki są dobre.

Dlaczego 1/2 i 2/3?
Ponieważ balon wznosił się odpowiednio 1/2 i 2/3 prędkości z poprzedniej minuty.



_________________
"How can I explain poetry, if you have never seen Zidane play?"
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość      
Gastly
Fanatyk
Fanatyk




Dołączył: 28 Sty 2011
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: 2013.10.23 19:10    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Odpowiedzi są dobre.

W sumie dla pierwszego balonu wdarła się zapewne literówka, w mianowniku powinno być 1 - 1/2.

Co do drugiego balonu, to w treści zadania jest napisane, że w każdej następnej minucie balon wznosił się o 1/3 wolniej niż w minucie poprzedniej. Także przykładowo - jeżeli oznaczymy n-ty wyraz tego ciągu jako a_n, a kolejny jako a_(n+1) to:

a_(n+1) = a_n - (1/3)*a_n = (2/3)*a_n

W ciągu geometrycznym q = a_(n+1)/a_n czyli w tym wypadku q=2/3 tak jak masz w rozwiązaniu.


Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email      
Madridista20
Kibic
Kibic




Dołączył: 01 Lis 2010
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: 2013.10.23 19:13    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Ok, dzięki więlkie, bo nie mogłem rozkminić dlaczego to q=2/3 Very Happy


Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email      
Zajcu.
Prezes
Prezes




Dołączył: 27 Lip 2010
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: 2013.11.15 17:53    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

W "szkole, studiach i pokrewnych" nie odpisali, to może tu...
Mam napisać program wyznaczający wartość całki oznaczonej wybranej klasy funkcji metodą Monte Carlo, odmianą "orzeł-reszka".
Język C.
Dodam, że jestem kompletnie zielony, gość nam podał temat projektu i jazda.
W internecie znalazłem program liczący wartość całki metodą Monte Carlo.
Jak teraz dodać do niego odmianę "orzeł-reszka"?


Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email      
Clif
21st Century Schizoid Man




Dołączył: 17 Gru 2005
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: 2013.11.15 18:09    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

No, ale ta całka ma być jednowymiarowa? Wielowymiarowa? Ta rodzina funkcji jest dana? Tj. mozna obliczać wartości (OK, to jest oczywiste)

Nie wiem co to jest ta cała metoda "orzeł reszka", ale z tego co mówi google chyba jest to zwykłe Crude Monte Carlo

W takim razie w przypadku jednowymiarowym powinno to wyglądać z grubsza tak:

1. generujesz n punktów z rozkładu jednostajnego na (0,1)
2. mnożysz przez (b-a) dodajesz a gdzie a,b to granice całkowania
3. obliczasz wartości funkcji w otrzymanych punktach
4. sumujesz je, dzielisz przez ich ilość (n) i mnożysz przez długość odcinka (b-a)

Z Prawa wielkich liczb to zbiega do wartości całki f(x)dx po odcinku (a,b)



_________________
Ἰησοῦ Χριστοῦ τοῦ Κυρίου ἡμῶν

Stat Crux Dum Volvitur Orbis
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email      
Zajcu.
Prezes
Prezes




Dołączył: 27 Lip 2010
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: 2013.11.15 18:18    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Mam wybrać sobie jakąkolwiek klase funkcji. W poleceniu mam "np. wielomian stopnia N". Więc mogę wziąć funkcję kwadratową.
Z tego, co gość tłumaczył, to w tej odmianie chodzi o to, żeby porównać trafienia do liczby prób. Trafienia to te n, które są pod wykresem.
Mam problem jak to w języku C zapisać.


Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email      
Clif
21st Century Schizoid Man




Dołączył: 17 Gru 2005
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: 2013.11.15 18:45    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Dobra z tego co pisze tu

to powinno być mniej więcej tak (dla funkcji kwadratowej ax^2+bx+c, na odcinku [d,e])

double licz (double a, double b, double c, long int n){
double y,x;
y=0;
for (int i =1; i<=n; i++){
x=d+(e-d)*rand();
x=a*x^2+b*x+c
y=y+x;
}
y= (e-d)(y/n);
return y;
}



_________________
Ἰησοῦ Χριστοῦ τοῦ Κυρίου ἡμῶν

Stat Crux Dum Volvitur Orbis
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email      
Zajcu.
Prezes
Prezes




Dołączył: 27 Lip 2010
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: 2013.11.15 22:20    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Ok i co dalej z tym zrobić?
Sorry, że tak pytam, ale naprawdę jestem w tym kompletnie zielony.
Dzięki za czas, jaki mi poświęciłeś.


Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email      
Kibic RM
Prezes
Prezes




Dołączył: 18 Cze 2009
Ostrzeżeń: 2
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: 2013.12.08 22:30    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

E eksperty, trzeba policzyć coś takiego.
W wodzie na głębokości 1m zaczepiono kulkę drewnianą o gęstości 800kg/m^3 i promieniu 1cm. W pewnym momencie kulkę puszczono swobodnie. Ile czasu minie, zanim kulka dotrze do powierzchni wody? Oblicz na jaką wysokość nad powierzchnię wody wyskoczy kulka (załóżmy brak strat). Gęstość wody 1000kg/m^3, gęstość powietrza pominąć w obliczeniach.



_________________
Real Madryt.
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email      
Gastly
Fanatyk
Fanatyk




Dołączył: 28 Sty 2011
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: 2013.12.09 00:23    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Zależy dla kogo zostało sformułowane to zadanie. Very Happy

Jak dla studenta to w najprostszym przypadku wypadałoby chociaż dodatkowo uwzględnić opór wody, który zależy od prędkości, spiąć to wszystko w jakieś równanie różniczkowe i rozwiązać.

Jak dla gimanzjalisty (licealisty) to po prostu (pamiętając o jednostkach):

-objętość kulki V=(4*pi*r^3)/3=4.19 [cm^3]
-masa kulki m=V*ro_k=3.35 [g]
-siła wyporu F_w=ro_w*g*V=0.0411 [N]
-siła ciężkości F_g=m*g=-0.0329 [N]
-wypadkowa siła działająca na kulkę F=F_w+F_g=0.0082 [N]

Nie uwzględniając oporów wody, w wodzie kulka będzie poruszać się ruchem jednostajnie przyspieszonym z przyspieszeniem a=F/m=2.45 [m/s^2].

W gimbazie nie ma całek i pochodnych, więc trzeba korzystać z wzorów opisujących ten ruch.

Przekształcając wzór na drogę wyliczamy czas po jakim kulka dotrze do powierzchni wody.
s=(a*t^2)/2 => t=sqrt(2*s/a)=0.9 [s]

Przy powierzchni wody kulka osiągnie prędkość v_0=a*t=2.21 [m/s].

Następnie kulka będzie poruszać się w powietrzu. Skoro nie uwzględniamy gęstości powietrza to na kulkę będzie działać tylko siła ciężkości, więc przyspieszenie w tym ruchu wyniesie -9.81 [m/s^2].

Kulka osiągnie maksymalną wysokość gdy jej prędkość wyniesie 0. Przekształcając wzór na prędkość w ruchu jednostajnie przyspieszonym wyliczamy czas, po którym to się stanie.
v(t)=0=v_0+a*t_2 => t_2=-v_0/a
Następnie podstawiamy ten czas do wzoru na drogę w tym ruchu i wyliczamy maksymalną wysokość, na którą wzniesie się kulka.
s_2=v_0*t+(a*t^2)/2 => s_2=(-v_0^2)/2*a=0.25 [m]

Oczywiście mogłem się gdzieś jebnąć i po drodze zaokrąglałem wyniki, więc dokładność tego nie jest zbyt duża. ;]


Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email      
Mr Cogito
Real Madryt A
Real Madryt A




Dołączył: 01 Lip 2009
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: 2013.12.15 14:20    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

http://zapodaj.net/283ea16e79970.jpg.html
http://zapodaj.net/f43498009cff0.jpg.html
http://zapodaj.net/82438f997ad02.jpg.html

Potrzebuje zadania 3 i 4. Wiem ze banał ale gdy w ostatnim roku edukacji do wiodącego niemieckiego dochodzi jeszcze angielski trudno to przychodzi (szczególnie gramatyka Tongue)


Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email      
Sarcasm
but still awesome...




Dołączył: 07 Mar 2010
Ostrzeżeń: 3
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: 2013.12.15 15:19    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Nie chcę być uszczypliwy, ale dlaczego zrobiłeś zdjęcia ekranu? Zamiast nacisnąć Print Screen?
Kliknij, aby zobaczyć ukrytą wiadomość (Uwaga! Treść może zawierać spoilery)



Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość      
Mr Cogito
Real Madryt A
Real Madryt A




Dołączył: 01 Lip 2009
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: 2013.12.15 16:00    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

u korepetytorki na lapku to było, nie miałem już siły sie kłócić, że może mi to wysłać tylko wyciągnąłem fona i pstryknąłem fote.

Dobra, póki co mam 5 zad:
1 Has Sarah moved a rug? Yes she had
2 Has Adrian bought some flowers yet? No he hasn't
3Has Adrian chosen some music to dance yet? Yes he has

i troche 4.
1Haven't you written to kevin yet?
2 She has just eaten hesr sandwich
3 I have already played the CD twice
4 They haven't met Alice yet
5---
6---
7. You have already spent all your money


Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email      
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum RealMadryt.pl Strona Główna   Licznik OFF Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 97, 98, 99, 100  Następny
Strona 98 z 100
Skocz do:  

 
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Template © BMan1
RMPL Spółka z o.o., Al. Pokoju 33, 31-564 Kraków. Kapitał zakładowy: 50.000,00 zł, NIP: 6751520447, REGON: 361845083